Kyrkan mitt i byn

I Ingarpsbygden, med knappt 300 invånare, arbetar Equmeniakyrkan Ingarp.

Både i fysiskt och bildlig mening vill församlingen vara "kyrkan mitt i byn". Det tar sig bland annat uttryck i ett omfattande barn- och ungdomsarbete, gudstjänster och andra samlingar där alla är välkomna, en ombyggd och användbar kyrka samt anställda som finns till för att möta människors behov.

Samhällsföreningen

Ingarpsbygdens Samhällsförening består av invånarna i Ingarp, Russnäs, Pershult och byarna runt omkring.

Samhällsföreningen driver frågor som har med bygdens utveckling och attraktionskraft att göra - bredband via fiber, badplats med bastu, avlopp och vatten med mera.

Första lördagen i varje månad anordnas frukost i kyrkan, och de årliga aktiviteterna Sportsöndag, Cykelrunda och Grillkväll i lekparken samlar många deltagare i trevlig gemenskap.

PÅ bilden: årsmöte 2016.

Fredrik Ekelöf