8 nov söndag

Missionsrådet berättar

Insamlingen till Världens Barn inbringade mer pengar i år än 2014. Bössinsamlingen på ICA gav 14 093 kr och konserten som var ett samarrangemang mellan Ingarpsbygdens samhällsförening och Ingarps missionsförsamling gav ett överskott på ca 11 500 kr.

Tack alla som kom och fikade på Fairtrade-caféet i kyrkan den 15 oktober på Stora Fairtradefikadagen! Vi var 128 stycken och kan skicka 2 910 kr till Unionskyrkans barn- och ungdomsarbete i Estland.

Varje torsdag kl 18-20 under hösten anordnar Eksjö kommun och Vuxenskolan caféet "Kom In" på Café I12, Kaserngatan 16. Här ges möjlighet för vuxna och barn från olika kulturer att träffas och umgås. Det blir till exempel musikunderhållning, föredrag och fika. Det blir också information om hur man kan bli Språkvän och Flyktingguide.

Kyrkornas Globala vecka 15-22 november uppmärksammar vi genom att man kan gå en tipspromenad i kyrkan med goda priser. Temat är "Jord att leva på. Mänskliga rättigheter i klimatförändringarnas spår".

Be för Sofia Magnusson som är Ekumenisk följeslagare i Jerusalem. Projektet har Sveriges Kristna Råd som huvudman och syftar till att bland annat dämpa våldet, ge hopp och göra omvärlden medveten om situationen på platsen. Hon kommer och berättar om sina erfarenheter i Ingarps missionskyrka den 27 december. Då har vi insamling till Equmeniakyrkans internationell arbete. Insamlingen pågår 1 advent 2015 till 31 januari 2016 och heter även i år "Tänd ett ljus". Om du inte har möjlighet att delta den söndagen kan du sätta in din gåva på pg 90 03 28-6.

Det kommer innan jul finnas gåvokort att köpa i kyrkan. Bland annat kan du ge bort matpaket till Syrien i julklapp.

/Eva Karin Themar och Anna Rydsmo